top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

סקס וזוגיות: המציאות המינית שלנו

מהי באמת זוגיות טובה בהקשר לסקס? כמה פעמים צריך לשכב בשבוע? איך נתאים את החשק המיני שלנו?

שאלות כאלו ואחרות מגיעות אלי בייעוץ קליניקה מנשים וגברים כל הזמן. הן מייצגות הרבה אי הבנות המובילות לבעיות וריבים בין בני הזוג. אפשר לקרוא לאי ההבנות האלו מערכת ציפיות (לגבי סקס כמובן) רק שהבעיה היא שהן מתבססות על תקוות לא מציאותיות ומתעלמות מהמציאות המינית של כל זוג!

כולנו יודעים שבזוגיות יש לכל אחד העדפות אחרות, בין אם זה בהקשר לאוכל או אופנה וגם לרובינו יש העדפות שונות בהקשר לסקס או מיניות שלנו, בין אם זה קשור לרמת החשק המיני, העדפות במיטה או תנוחות אהובות! נכון בהתחלה כשמכירים יש תאום גדול יותר, ורצון עז לשכב זה עם זו אבל עם הזמן זה משתנה.

ההבנה שהגעתי אליה, בהקשר למין וזוגיות, המגיעה מהעבודה שלי מול זוגות רבים בקליניקה היא שלכל זוג יש את המציאות המינית שלו. לכן, סביר להניח שלא נתאים למה שכתוב במחקרים או בכתבות על סקס שקראנו לאחרונה אתם יודעים כתבות המציינות כמה פעמים צריך לשכב בשבוע או מה זה בכלל סקס מספק.

לכל זוג יש את השפה מינית המשותפת רק לו וייחודית רק לו. אולי זה יסביר לכם למה בכל זוגיות שהייתם הסקס היה שונה! בני הזוג מתחילים ״לדבר״ את השפה המינית הזאת בדרך כלל אחרי שלב ההתאהבות , אז השפה הופכת למשותפת וברורה. זה קורה אחרי שהם למדו להכיר היטב את המיניות של עצמם (לדוגמה: לדעת מה מעורר אותם), ושל בן או בת הזוג שלהם (לדוגמה: לדעת איך לעורר אותם ). וכמובן אחרי שהם למדו איך לאזן בין הרצונות זה של זו בעיקר כאשר הם מגיעים לקונפליקטים במיטה!

אני חייבת להדגיש שמעבר לשפה המשותפת והכרת הרצונות המיניים זה של זו, חשוב לזכור שהרבה פעמים אי התאמות בחשק המיני נובעות גם מהמציאות שלנו. אחרי הכל אומנם אנחנו יחד/נשואים אבל יש לנו חיי יום יום שונים, אנחנו לא עובדים באותה עבודה ולכל אחד יש סדר יום שונה .החוויות שאנו חווים שונות לחלוטין, לפעמים לטוב ולפעמים לרע. לא סתם הרבה זוגות מספרים לי שבחופשה האחרונה שלהם הם שכבו הרבה. זה המקום בו המציאות של הזוג מגיעה לנקודת זמן יותר רגועה ושקטה, גם לו וגם לה ובהחלט מתאימה יותר לזמן ארוטי.

אז חשוב לי שתדעו שברגע שתתנו יותר תשומת לב והקשבה לצרכים המיניים שלכם, ושל בן או ת הזוג, ובהתאם למציאות , תוכלו גם להגיע למצב בו מערכת הציפיות שלכם תהיה מותאמת יותר והסקס טוב יותר. וגם לשנות את מערכת הציפיות במידה והיא לא מציאותית למשהו יותר נכון לזוגיות שלכם ובהתאם לצרכים שלכם. מה שבהחלט יעזור לכם להרגיש שיש לכם חיי מין טובים ומספקים.

שלי ורוד, מומחית למיניות, מייעצת לזוגות ויחידים עם בעיות אינטימיות

לשאלות וייעוץ shellyvarod@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page