top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

מיתת המיטה הלסבית- ייעוץ מיני בקרב בנות זוג לסביות

אני מייעצת בקליניקה ליחידים וזוגות המתמודדים עם בעיות המתקשרות לחשק. לאחרונה מגיעות אלי לא מעט נשים לסביות ,בעקבות קשיים בתשוקה ובחיי המין. חלקן מתמודדות עם ירידה בחשק המיני וחוסר רצון לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה. בעיות בחשק יכולות לנבוע מסיבות שונות כמו יציבות הקשר הזוגי, דימוי גוף נמוך, מצב נפשי ירוד ועוד.

אך יש הסבר אחד, שעולה הרבה אצלי בחדר הייעוץ (לעיתים גם על ידי המטופלות) המתקשר ישירות לבעיות חשק ונשים לסביות והוא נקרא, מיתת המיטה הלסבית. למעשה זה מושג המציין כי מערכות יחסים רומנטיות, ארוכות טווח, בין נשים לסביות, נוטות להתאפיין בחיי מין לא פעילים. הוא הוזכר לראשונה ב1983 בעקבות תוצאות מחקר שנערך בקרב מאות זוגות אמריקאים. המחקר נעשה על ידי פסיכולוג חברתי בשם פיליפ בלומשטיין והסוציולוגית פפר שוורץ וחשף כי לסביות מקיימות יחסי מין בתדירות נמוכה יותר מזו של זוגות הטרוסקסואלים או הומוסקסואלים.


אבל בואו נחזור רגע לחדר הייעוץ, אני מציינת את מיתת המיטה הלסבית כי היא מעניקה הסבר רציונאלי לחוסר החשק בזוגיות או ״מצדיקה״ את הירידה בתדירות קיום יחסי המין. חשוב לי להדגיש כי מושג זה אומנם וותיק מאוד ,אך הוא לא מאפיין את כל הזוגות. בקליניקה, אני רוצה לציין כי אני רואה ירידה בתדירות בקיום יחסי המין בקרב הרבה זוגות, כלומר זה לא קורה רק בקרב בנות זוג לסביות. דבר שני, תדירות היא לא המדד היחיד לסקס טוב, והיא גם לא תמיד מסמנת מיתה של תשוקה. הרבה אלמנטים אחרים אחראים על סקס טוב ומענג, וסקס טוב לא תמיד מתקשר לכמה פעמים שכבנו בשבוע. אני בהחלט מסכימה עם העובדה כי אם אתן לא מקיימות יחסי מין כמעט בכלל, יש פה זוג של מיתה וממליצה לגשת ליטיפול מיני לקבל עזרה.

אני רוצה גם לספר לכם על מחקר אחר, חדש יותר, שפורסם בירחון הקנדי להתנהגות מינית, לפני כמה שנים. מחקר זה התמקד בשאלה האם פחות יכול להיות יותר. גם במחקר זה השתתפו מאות זוגות או ליתר דיוק 822, כאשר מחצית מהזוגות היו חד מיניים. המשתתפים.ות ענו על שאלות לגבי תדירות קיום יחסי המין, הזמן שהם משקיעים באקט עצמו, וגם רמת שביעות הרצון. לגבי נושא התדירות, אני לא אחדש לכם הרבה, כי גם תוצאות מחקר זה, הראו כי היא נמוכה יותר בקרב בנות זוג לסביות. אך לגבי נושא ההשקעה באינטימיות, היה הבדל גדול. למעשה, בנות זוג לסביות בממוצע משקיעות 30-45 דקות לעומת זוגות הומוסקסואלים או הטרוסקסואלים המשקיעים 15-30 דקות בממוצע. השקעה זו תורמת לחיי מין מענגים מאוד.

לסיכום, אני רוצה לציין כי גם אם תדירות הסקס שלכם ירדה לכמה פעמים בחודש, זה לא תמיד סימן רע. אם האקט עצמו מושקע ויש הנאה מרובה מהמגע וחיבור אינטימי (זה תקף לכל זוג ללא קשר לנטייה מינית), אתן במקום טוב. ובכלל, זכרו כי השקעה בסקס, מאפשרת להכיר את הגוף האחת של השנייה טוב יותר, וגם לקחת את הזמן לענג ולהתענג. בסופו של יום זה מה שהופך סקס למענג.

לשאלות ועזרה אתן מוזמנות תמיד לכתוב לי shellyvarod@gmail.com

.

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page