top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

אנחנו לא שוכבים ובן/ת הזוג שלי מסרב/ת לקבל עזרה

קשה לדעת מה המתכון למערכת יחסים טובה, מלאת תשוקה, וסקס שלא נעלם גם אחרי שנים. כולנו יודעים שחלק מהמרכיבים הם אהבה, תקשורת נכונה, ואפילו ויתורים קטנים או גדולים בזוגיות ובמיטה. ובכל זאת, רבים מאתנו חווים קשיים בחי המין .

לא מעט פעמים אני מקבלת טלפון מגבר או אישה המבקשים להגיע אלי ליעוץ זוגי בעקבות בעיות בחיי המין: הם לא שוכבים מספיק או חשים כי יש אי התאמה בחשק המיני, כלומר אחד מהם תמיד רוצה והשני לא. הם מתקשרים כדי לברר פרטים לגבי הייעוץ ואם בכלל אפשר לעזור לזוג שחווה אי התאמה בחשק המיני. בסוף השיחה הם קובעים פגישת ייעוץ מינית ויוצאים לדרך. אבל לא פעם אני גם מקבלת טלפון מאדם יחדי האומר.ת לי ״שלי, יש לי בעיה״. כשאני שואלת מה קרה, מסבירים לי כי בן או בת הזוג שלהם מסרב להגיע ליעוץ. ״אז מה עושים?״ הם שואלים, ומצפים ממני לתשובה כמו ״תדבר אתה שוב״ או "תשכנעי אותו״. רק שבניגוד למה שהם חושבים, אני דווקא לא תמיד חושבת שצריך את הצד השני בחדר הטיפולים. איך זה יכול להיות? אתם בטח שואלים, הרי בעיות בסקס ובמיטה מתקשרות לשניים! זה נכון, אבל תנו לי להסביר: ייעוץ לאחד או אחת מבני הזוג יכול לעזור כאשר אותו אדם שגם הרים את הכפפה, ואמר יש לנו בעיה, מוכן לקבל עזרה. התסכול ואי שביעות הרצון שלו או שלה מחיי המין הם הטריגר שגרם לו או לה להתקשר ולבקש עזרה. אבל הסיבה האמיתית שבעקבותה הם מתקשרים, היא לרוב כי הם צריכים לדבר עם מישהי שיכולה לעזור להם להשתחרר מהמצב הזה!

. הם נמצאים בסוג של ״תקיעות״ תקופה ארוכה, חשים תסכול, מתמודדים עם ריבים על אותם הנושאים, ורמת העצב והאכזבה גדלה. הם מבינים כי עם ייעוץ מיני מקצועי יש מקום לדבר ו לצאת מהמצב הזה. את ״הכלים״ הנכונים להתמודדות עם המצב אני כמובן מעניקה בזמן הייעוץ, בו אני גם עוזרת להם לתקשר את הרצונות עם בני הזוג ולהוביל לשינוי. למה זה עובד? קודם כל כי הוא או היא פתוחים לשינויים ומאוד קשובים. שנית, כי הם צריכים להסדיר דברים עם עצמם קודם, ולהוציא הכל ״מהמערכת״, וזאת ניתן לעשות על ידי שיחה בחדר בו כל הנאמר חסוי. שיחת ייעוץ מיני מסוג זה עוזרת להבהיר מה הם חשים מה הם רוצים, ואחר כך גם לדבר בצורה ברורה עם בן או בת הזוג. תוך כדי שיחות עם לקוחות, לא מעט פעמים אני גם מבחינה איך הבלבול נעלם ופתאום הם מבינים את המקור לבעיה. כמו אותו גבר שהגיע אליי לקליניקה לפגישת ייעוץ,והבין שהוא כועס בזוגיות כל הזמן כי הוא מרגיש פגוע כאשר החברה שלו מסרבת לשכב איתו, זה קורה בתדירות די גבוהה, וזה גורם לא לחוד לא מושך ולא נאהב. עם ההבנה, היכולת לתקשר עימה טוב יותרהחלה, וגם הדרך לשפר את המצב הנוכחי. ברגע שהוא הסביר לה מה הוא מרגיש כל פעם שהיא מסרבת לשכב איתו, היא התנצלה והסבירה כי היא מאוד נמשכת אליו אבל לאחרונה בגלל לחץ בעבודה וחוסר זמן להשקיע בעצמה (אימוני ספורט ואפילו שעווה) היא לא חשה מינית. העיקרון העומד מאחורי שיטת ייעוץ זו הוא האמונה ששינוי בעצמי (בין עם זה בתפיסה לגבי זוגיות או בדרך בה אני חושב.ת על סקס,תשוקה או בתקשורת) מוביל לשינוי עצום בי ובזוגיות שלי. אז בפעם הבאה שהגעתם למצב בוא בן או בת הזוג שלכם מסרבים לקבל עזרה, אל דאגה, כי לכם יש את הכוח והאפשרות לקבל הכוונה ועזרה, ולשפר את חיי המין שלכם.

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page