top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

מה הם הגורמים הפוגעים לנו בחשק המיני?!

ממש לאחרונה נחשפתי לסקר שנעשה על ידי רדיו אנגלי (BBC radio 5 live) הבודק את הגורמים המשפיעים על החשק המיני שלנו. בסקר השתתפו למעלה מ-2000 מבוגרים והתוצאות הראו כי אנחנו הישראלים לא מאוד שונים מהם. בעבודה בקליניקה אני בהחלט מזהה לא מעט מהסיבות שצוינו כגורם הפוגע בחשק המיני גם בקרב נשים וגם בקרב גברים.

בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 לבחור נכון עם מיכל צפיר, בפינה שלי על מיניות וזוגיות, הצגתי את הנושא ושוחחתי עם מיכל עליו, אתם מוזמנים גם לצפות בווידאו. בבלוג הזה אפרט מעט יותר על ארבעת הסיבות העיקריות שצוינו וכמובן אוסיף את התובנות המקצועיות שלי.


הגורמים הפוגעים לנו בחשק המיני

לא הופתעתי לראות כי הסיבה הראשונה הפוגעת בחשק שהסקר הראה הייתה לחץ. זהו הגורם שהכי משפיע לנו על החשק המיני ומוביל לירידה עצומה באינטימיות. באופן כללי חשוב לי לציין כי בבריטניה נתונים סטטיסטיים בהקשר ללחץ מראים 74% מהבריטים חשים מתוחים או לא מסוגלים להתמודד עם מצבי לחץ וכי הנשים סובלות יותר מהגברים.

לחץ ניתן גם להסבר בתכנון לא נכון של זמן, מצב היוצר תחושה כי תמיד יש לנו עוד ועוד דברים לעשות ובהחלט לא מאפשר לנו לנוח לרגע אחד או למצוא זמן איכות עם בן או בת הזוג ולהרגיש מיניים. במצבי לחץ כרוני אפילו ללכת לישון רגוע, בתחושה של שקט, קשה מאוד. סקס לא יכול להתחיל ממקום של לחץ פנימי. חשוב לזכור כי עליכם להבין וללמוד מה מרגיע אתכם וזה כולל פעילויות ספורט או תזונה טובה ושמירה על הגוף, ומתי אתם יכולים לשים בלוח הזמנים שלכם זמן מנוחה וזמן לאינטימיות! אחרת לא תצליחו להגיע בכלל למצב בו תחושו את הליבידו, האנרגיה המינית שלכם, עולה בחזרה.

הגרום השני והשלישי שצוינו ואותם אשים יחד כי הם לפעמים גם קשורים זה לזה, הם המצב הבריאותי שלנו, 32% דיווחו על גורם זה כגורם הפוגע בתשוקה וזה די מובן מאליו! הסיבה השלישית היא בריאות הנפש, 26% דיווחו על כך. חשוב לי לציין כי כאשר זה מגיע לנושא המתקשר לבריאות הנפש, גם כאשר המצב מטופל ואנו מרגישים יותר טוב לעיתים תופעות הלוואי של התרופות שעוזרות לייצב אותנו, הן אלו שפוגעות לנו בחשק המיני. זה יכול להשפיע על החשק עצמו או על היכולת להגיע לאורגזמה או לשפיכה. אך המצב הנפשי תמיד יותר חשוב לטיפול במצבים כאלו, עם זאת תתייעצו עם הרופא המטפל ותבדקו האם ניתן לקחת תרופות עם פחות תופעות לוואי הפוגעות במיניות שלכם או מה ניתן לעשות במצבים כאלו.

20% דיווחו על ילדים כגורם המוריד חשק מיני ופה אני מאוד מבינה למה הם התכוונו. מעבר לשעות של הטיפול בילדים, הזמן שזה לוקח, לרוב גם הבית נראה כמקום שעבר לבעלותם וזה אומר צעצועים או בקבוקים בכל מקום, משחקי מחשב מחוברים לטלוויזיה, וחוסר פרטיות להורים או מנוחה. נחמד לילדים אבל ממש לא מרגיש כבית בו ניתן ליצור מקום ארוטי או מיני, אפילו אם זה בחדר השינה שלנו. במצבים כאלו, אני תמיד אומרת תהיו יצירתיים, תמצאו את הזמן המתאים לסקס כאשר הילדים לא בבית, או תדאגו שישנו אצל הסבא או סבתא או תצאו לחופש למקום שמרגיש אנרגטי אחרת ומאפשר לכם לחוש מיניים!

לשאלות או ייעוץ מוזמנים ליצור קשר ב shellyvarod@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page