top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

יחסי מין לאחר לידה: מתי זה אפשרי?

עברו שישה שבועות מרגע הלידה שלך, הצלחת להגיע לבדיקה אצל הגניקולוגית, והיא אמרה לך ״הכל תקין״. את מבינה שזה אומר שהחלמת מהלידה או לפחות כך זה נראה על פי הבדיקה וכי את יכולה לחזור לקיים יחסי מין, אז למה את לא מרגישה שבא לך?! זוהי המציאות של נשים רבות שילדו, וגם לא מעט מהן יספרו לכם, כי לא רק שהן לא הצליחו לחזור לפעילות מינית תוך חודש וחצי או חודשיים לפעצים זה לקח שלושה חושים או הרבה יותר.

מדוע זה קורה?

ישן הרבה סיבות, כאשר השכיחות מבניהן הן חוסר הרצון להיות מינית או כמו שאומרים, ירידה בחשק המיני ועייפות. אבל זו היא ירידה טבעית כי היא נובעת מהתחושה שהרגע ילדנו והגוף והנפש שלנו עברו חוויה עצומה, מתהליך ההחלמה הפיזי שלוקח זמן וגם מהעובדה כי הגוף שלנו השתנה מקצה לקצה ואנו מרגישות הרבה פחות סקסיות או מיניות!

מעבר לכך קשה להתעלם כי חל שינוי גדול בחיינו ואנו מסתגלות לתפקיד של האמא ולזוגיות שחוותה שינוי וכמובן לתינוק הרך הנולד ועוטף אותנו ברגש, אך גם מעייף ולעיתים הופך אותנו לחסרות סבלנות ועייפות. אני חייבת גם לציין כי מחקרים מראים כי גברים שיצאו לחופשת לידה או מבלים מספר שעות ביום עם התינוק גם חשים ירידה בחשק המיני- מה שעוזר לי להבין כי משהו בגידול הילדים לא תמיד משפיע על החשק המיני שלנו באופן חיובי.

עם זאת, זה הזמן לומר לכם את מה שאני אומרת לזוגות איתם אני עובדת בקליניקה ויש לא מעט שמגיעים אלי לייעוץ עוד בזמן ההיריון או רגע אחרי הלידה, וזה שזה בסדר לקחת את הזמן שצריך להחלים, להתרגל ולהרגיש שוב מיניים! ואני גם מסבירה כי לא יקרה כלום אם לא יהיה להם סקס כמה חודשים! מעבר לכך, מציינת גם כי זה זמן מצוין להתאחד ולחזק את הפן האישי והאינטימי ביניהם. כאשר הם שומעים את זה, אני תמיד רואה תחושת הקלה כי עדכנתי אותם שזה טבעי ובעיקר כי זה לא אומר שהזוגיות תיפגע או שהסקס יעלם לתמיד!

לא מעט פעמים האנחה מגיעה מהאישה והגבר מסתכל עלי ואומר אבל אני רוצה לגעת בה ורוצה מין. אז גם אותו אני מרגיעה ואומרת אל דאגה התוכנית שלי היא לא לבטל את המיניות שלך או שלכם אלא למצוא את הנוסחה שתעזור לכם להחזיר לכם את חיי המין לשגרה אבל זה יקרה בהדרגה!

אז מתי זה אפשרי? איך מחזירים את המגע המיני?

הקפידו על זמן זוגי – גם אם הזוגיות כרגע משקפת תקופה ללא סקס אל תזניחו את הזוגיות, חשוב להקפיד על שיחות אישיות וגם להראות אהבה ורגש לבן או בת הזוג שלכם. לשמור על זמן איכות מתי שאפשר ובעיקר לא להפסיק לשתף זה את זו במה שעובר עליכם וגם לבקש עזרה אם צריך! כי אלו הדברים שבסופו של דבר יעלו לכם את התשוקה והרצון למגע האינטימי

אל תחזרו לקיים יחסי מין כי אתן חשות ״חייבות״ חיזרו כאשר אתן רוצות ולא משנה כמה זמן זה ייקח לכן לחזור לתפקוד המיני. חשוב לעשות מתוך הקשבה אמתית לגופכן ולמצב הנפשי שלכן. גברים רבים יעדיפו לחכות מאשר לקיים יחסי מין כאשר הם חשים שאתן לא נהנות או רוצות! אם אתן מרגישות שעבר זמן רב מידי וזה יוצר פער או בעיות עם בן הזוג אני ממליצה לגשת לייעוץ מקצועי. חשוב גם לדעת כי ניתן לבנות את המיניות בהדרגה כמו שאני מציינת בטיפ הבא.

מגע איטי ומושקע מביא תשוקה גדולה - באקטים הראשונים לאחר ההפסקה הגדולה, תשקיעו במגע נעים ובקצב איטי. מין זה הנאה מהמגע וזה לא מחייב מיקוד רק באברי המין או חדירה, לפחות לא בהתחלה! אפשר להתחיל עם נשיקות ועיסויים ולאט לאט להתקדם. מגע איטי וחושני מעניק לכם זמן להיכנס לרגע המיני וגם מעלה את הליבידו (האנרגיה המינית) עד למקום בו תחושו מספיק מגורות ומוכנות לקיום יחסי מין

השתמשו בחומר סיכוך: חומר סיכוך המיועד למין (על בסיס סיליקון או מים) גורם לכל סקס להפוך למענג יותר וללא כאבים. אני ממליצה בחום לכל מי שחוששת לחזור לקיום יחסי מין מלאים למרוח עליה על איבר המין שלה וגם עליו לפני החדירה ובמהלך הסקס שוב. חשוב לי לציין כי לא מעט נשים חושבות שחומר סיכוך מיועד לנשים שלא מצליחות להיות מספיק מגורות אך זה ממש לא נכון. חומר סיכוך מוביל להנאה ממין ובעיקר לחדירה חלקה. לכם אני ממליצה עליו לכל אישה

לסיום זכרו כי הרגע ילדתן וזה אומר שאתן פוריות מאוד אם אתן לא רוצות להיכנס להיריון בתקופה הקרובה, יש להשתמש באמצעי מניעה. לגבי הסוג המתאים לכן תתייעצו עם הגניקולוג.ית שלכן

.

לייעוץ ושאלות אתם מוזמנים לפנות אלי ב shellyvarod@gmail.com

.

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page