top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

בעיות במיטה- לאחר שנים של זוגיות


לא מזמן הגיע אלי לקוח לקליניקה בסביבות גיל הארבעים, הוא נשוי כבר למעלה מעשר שנים. הוא סיפר לי כי לאחרונה הוא חש תסכול רב כי הוא לא מרגיש מסופק במיטה או יותר נכון, הוא לא מרגיש תשוקה מהצד שלה. הם שוכבים בתדירות די גבוהה, אך הוא מרגיש כי היא שוכבת איתו רק כי הוא יוזם, ולא באמת כי היא רוצה לענג אותו. הוא ציין שקשה לו עם העובדה שהיא מעולם לא יזמה סקס או מנסה לגוון, ואינו יודע איך לדבר איתה על הנושא ולשנות את המצב.

הרצון שלו לעורר את התשוקה, נחסם על ידי הפחד שלו מהתגובה שלה, ובעיקר מהחשש שהיא תסרב לו ותיסגר. הוא מספר כי הוא אוהב להסב לה הנאה מינית, אבל היה שמח אם היא גם הייתה יכולה להביא אותו לסיפוק.

לכולנו יש רצון לשמור על התשוקה בזוגיות, ולשנות את התסריט המיני הקיים, כלומר לצאת מהמנהגים הקבועים במיטה, לגוון ולנסות דברים חדשים. לענג יותר ולהתענג. עם זאת לפעמים קשה לדבר על מיניות וסקס, אפילו אחרי שנים של נישואים.

לא מעט זוגות מגיעים לייעוץ (גם צעירים וגם מבוגרים) בכדי ללמוד איך עושים זאת, כלומר איך להיפתח שוב ולגוון בינהם, ואיך להעצים את התשוקה. הם תוהים למה החשק והיכולת לגוון ירדו, ולמה לפעמים כל כך קשה להיפתח לגבר או לאישה איתם אנו חיים כבר שנים ואוהבים.

הקושי בלהיפתח ולדבר על נושאים הקשורים לסקס עם האנשים איתם אנו חיים שנים, הרבה פעמים מגיע מהפחד של הביקורת או הדחייה. לעיתים גם מחשש שהם לא חושקים בנו יותר. מדובר באנשים שאנחנו אוהבים וקשורים אליהם ,ועם השנים הרגש יכול להתעצם וגם הפחד משינויים או דחייה.

אבל בכדי להמשיך ליצור ריגוש במיטה, גם אחרי שנים של זוגיות, חשוב קודם כל ללמוד לדבר על הנושאים הכי אינטימיים שלנו, הרצונות שהיו לנו לחיי המין ונעלמו במיטה והפנטנזיות שבא לנו לחוות יחד. הרי אין סיבה שנחייה עם בן או בת זוג שלנו, באופן מונוגמי, ונוותר על מימוש חיי מין תוססים ומספקים. סקס טוב ולוהט צריך השקעה. בשלב מסוים בזוגיות לא קשה להבחין שהגיוון לא מגיע באופן ספונטני אבל זה בהחלט ניתן לשינוי.

מומלץ להתחיל בהשקעה דווקא מחוץ למיטה, כלומר על ידי יצירת זמן איכות בכדי לחזק את האינטימיות, תחושת הקרבה והתקשורת, ומשם לעבור לשיחות על סקס ולמיטה...

בכדי לשמר או להחזיר את הדברים הכי בסיסיים בזוגיות- יש לעבוד על תקשורת טובה. בכדי להחזיר את התקשורת חשוב לשמור על זמו איכות כמו בילויים משותפים, ערבים אינטימים בבית וחופשות. זמן איכות טוב, מחזיר לנו את תחושת הנוחות, לדבר גם על נושאים הכי אינטימיים שלמו כמו על סקס. כאשר אתם יחד, ויש קירבה ניתן תמיד להכניס שיחות על מה הרצון לגוון את חיי המין, בעיקר אם הן נעשות במטרה לגוון ולשפר ולא מתוך מקום המעביר ביקורות שלילית..

במידה ועדין קשה לכם להעלות שיחה על סקס או גיוון במהלך הדיי , תנסו לעשות זאת לאחר צפייה משותפת בסרט סקסי (לא פורנוגרפי) כמו 50 גוונים של אפור, המזכירה או סחלב פראי או ליזום ערב זוגי הכולל הרצאה בנושא אהבה, זוגיות וסקס. משם השיחה יכולה לזרום לכיוום כמעט באופן טבעי.

לשאלות וייעוץ מוזמנים לכתוב לי ב

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page