top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

היריון ומיניות

לפני חודש ילדתי את ביתי השנייה. אני חייבת לציין כי גם בהיריון הראשון שלי וגם בשני, קיבלתי המון פניות לעזרה מזוגות בהקשר לקיום יחסי מין בזמן היריון. תקופת היריון יכולה לגרום לנו הנשים לחוש מאוד רגישות, מה שמשפיע על מצבי הרוח שלנו, מיניות והדינמיקה הזוגית. גם הגברים עוברים שינויים בתקופה זו, לעיתים הם אלו שלא מתקשרים טוב, חשים לחוצים, ומרגישים לא מיניים.

בבלוג זה אתן מענה לשאלות נפוצות שקיבלתי, כאשר אני גם נעזרת בראיון שעשיתי עם הסקסולוג האמריקאי ומחבר הספר סקס מחוץ לקווים ד״ר כריס דוניו. הנה השאלה הראשונה שהפניתי לד״ר כריס:

למה כל כך הרבה גברים מהססים לקיים יחסי מין בתקופת ההיריון?

ד״ר כריס: את מתכוונת למה כל כך הרבה גברים חושבים שהפין שלהם עלול ״לגעת״ בתינוק בזמן הסקס (אמר וחייך). ד״ר כריס הסביר שזה קורה כי גברים רבים מפחדים שהם ״ייגעו״ בתינוק במהלך הסקס. הוא גם הוסיף שהחשש לא נובע בגלל גודל איבר המין של הגבר, אלא מהסיבה שהם לא מכירים את האנטומיה של האישה היטב.

אני מסכימה עם כריס ולכן מוסיפה עצה לכל מי שחושש/ת לקיים יחסי מין בגלל סיבה זו: היכנסו לאתר האמריקאי (יש גם אפליקציה) בייבי סנטר לראות את הסרטונים על התפתחות העובר וגוף האישה, זה בהחלט יעזור לכם להבין כי איבר המין של הגבר לעולם לא יגע ברחם.

מה עושים אם הבעל שלי לא נמשך אלי בזמן ההיריון?

ד״ר כריס: זוגות יכולים לאבד משיכה מינית כאשר חל שינוי חיצוני, לא רק בתקופת ההיריון. הירידה במשיכה המינית מתרחשת באופן טבעי. כשזה קורה, כריס מסביר, אפשר ורצוי להיות יצירתיים. לא כל דבר צריך להיעשות לפי הספר וזה בסדר לעשות את מה שצריך בכדי לגרום לזה לעבוד.

אז איך אפשר לגרום לזה לעבוד?

ד״ר כריס: הרבה לקוחות אומרים שהם רוצים להיות נורמליים, אבל מה זה נורמלי כשזה מגיע למיניות?! כריס מסביר כי זה בסדר ואפילו מומלץ לעשות דברים לא סטנדרטים בסקס. הוא מאמין כי לא צריך לשים גבולות במיטה, בעיקר למי שנמצא במערכות יחסים ארוכות וממליץ לחקור את המיניות שלנו יותר ולגלות עולמות חדשים.

שלי, תעזרי לי, אשתי בהיריון וזה כבר חודשים שהיא לא רוצה סקס?

אני חייבת לציין שלפעמים הנשים הן אלו שלא רוצות לקיים יחסי מין בתקופת ההיריון ולא הגברים. עוד סוג של מיתוס (או שלא) הוא שלנשים יש חשק מיני מאוד גבוה בתקופת זו. זה אומנם נכון, אבל לא לגבי כולן. למעשה לחלק מהנשים אין חשק לסקס או למגע בכלל וזה נובע משינוי הורמונלי, וגם פיזי.

אז מה, לא נשכב כל ההיריון?

חשוב שתדעו כי זה טבעי שיהיו תקופות בזוגיות ללא קיום יחסי מין. זה יכול לקרות לכולנו ואם לומר את האמת זה קורה לא רק בהיריון. לפעמים זה נובע מחוסר זמן לארוטיקה או רצון בגלל ילדים קטנים בבית ועייפות, לחץ נפשי, תקופות מחלה, בעיות בזוגיות ועוד.

זוגיות חזקה מבוססת על קרבה, הבנה, תקשורת טובה ונתינה גם בתקופות קשות. למעשה אלו בדיוק התקופות לחיזוק הקשר והקרבה המנטלית. אין צורך להיבהל אם עבר חודש או אפילו מספר חודשים בהן לא קיימתם יחסי מין. חשוב להבחין מדוע זה קרה ולהחזיר את התשוקה והסקס עם שיפור המצב הנפשי.

על איזה תנוחות את ממליצה בזמן היריון?

אם האישה לא בשמירת היריון ויכולה לקיים יחסי מין אז זה תלוי בעיקר בחודש בו היא נמצאת או יותר נכון בנוחות שלה. התנוחה בה האישה יושבת על הגבר, יכולה להיות מאוד מענגת לאישה, גם כי אין לחץ על הרחם וגם כי היא יכולה לשלוט בתנועה (מה שמענג גם את הגבר).

תנוחת הכפיות גם יכולה להיות מענגת ונוחה ואפילו מאפשרת תמיכה לבטן. ניתן להוסיף כריות מתחת לראש האישה וברכיים. דוגי סטייל- גם אפשרי. רק חשוב שהאישה תמקם את עצמה בצורה הנוחה לה, ניתן להניח כרית רכה מתחת לאזור הבטן.

תנוחה טובה לגיוון היא התנוחה בה האישה שוכבת על הגב, כאשר אזור האגן מגיע לקצה המיטה ורגליה נמצאות מחוץ למיטה בכדי להניח אותן על האגן של הגבר (בצדדים). הגבר עומד צמוד למיטה או יושב, תלוי בגובה המיטה (מומלץ להניח כרית מתחת לברכיים של הגבר) ובצורה הנוחה לו.

לשאלות וייעוץ מוזמנים לכתוב ל shellyvarod@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page