top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

בעיות בתפקוד המיני- אצל גברים

על בעיות תפקודיות אצל גברים (כמו שפיכה מוקדמת ובעיות בזקפה) והדרכים לטיפול בהן.

בבלוג הקודם שלי סיבות לכאבים בזמן קיום יחסי מין (בסקס) הסברתי על העבודה שלי מול נשים הסובלות מכאבים (ופחדים) בזמן החדירה ובמהלך קיום יחסי מין. וגם כיצד ניתן לטפל בזה בעזרת ייעוץ מיני ופיזיותרפיסטית לרצפת אגן.

הבלוג הקודם התייחס לנשים בלבד, לכן הפעם אתייחס לגברים ולבעיות היותר נפוצות בהקשר לגברים ותפקוד מיני, כגון שפיכה מהירה ואין אונות או בעיות בזקפה. בעיות המובילות הרבה פעמים לחרדת ביצוע, קשיים במציאת בת או בן זוג, וריבים במערכת יחסים.

לאחרונה הבחנתי כי מגיעים אלי גברים לאחר שהאורולוג אמר להם כי הבעיה היא פסיכולוגית. הרבה לקוחות במספר פגישות ייעוץ בהם אנו מדברים על המצב הרגישי, נפשי וזוגי, גם פותרים את הבעיה. כהתבונות מהשיחות נותנות להם הסבר למקור הבעיה. השיחות בקליניקה מיועדות למציאת לכך, ולמתן עזרה לשחרור חסמים או פחדים.

עם זאת לא מעט פעמים הצעתי למטופלים שלי גם להתחיל טיפול אצל פיזיותרפיסט/ית לרצפת אגן, בעיקר עם בעיות המתקשרות לשפיכה מהירה. אך רובם גם הסתכלו עלי ולא הבינו מה זה אומר. אז הבאתי לכם היום ראיון מיוחד עם ענבל גיא, שהיא פיזיותרפיסטית לרצפת אגן, העובדת עם נשים וגברים בקליניקה ברמת החייל, בכדי שתוכלו לקבל את ההסברים ליעילות טיפול מסוג זה::

ענבל, מה הן הסיבות העיקריות שמביאות גברים לטיפול אצלך?

גברים עם קשיים להגיע לזקפה או אין אונות וגברים עם בעיות של שפיכה מוקדמת או מהירה, בדרך כלל מגיעים אלי לטיפול.

אבל ענבל, לא מעט גברים חווים בעיות בזקפה, לדוגמה זקפת הבוקר נחלשת, או פתאום הם לא מתפקדים במיטה בגלל חרדת ביצוע או הזקפה לא מחזיקה לאורך כל הסקס. לפעמים זה פסיכולוגי, אני בעיקר עוזרות ללקוחות בפן הזה, השאלה שלי אליך היא איך הגבר יידע מתי לבוא לטיפול של רצפת אגן עם בעיה מסוג זה?

הלקוחות שלי קודם כל פנו לרופא שבדק את הסטטוס הרפואי ולאחר מכן גם לייעוץ מיני. אני חייבת לציין שיש מקרים בהם ההתייחסות לשרירי רצפת אגן מתפספסת. אני מציינת זאת כיוון שכיווץ יתר של שרירי רצפת אגן יכולה לגרום לבעיה באספקת דם או לחץ בעצבים, מה שיכול לגרום לבעיה בזקפה.

בנוסף, במקרים בהם יש מעורבות של סימפטומים של מערכת השתן, כגון קושי או דחיפות במתן שתן או במקרה של עצירות כרונית, המעורבות של שרירי רצפת אגן ברורה בהחלט, והיא גם עלולה להשפיע גם על התפקוד המיני! דפוס אישיות לחוץ ואלמנטים של לחץ בחיי היום יום גם כן יכולים להוביל לכיווץ שרירי, ולהשפיע על רצפת האגן ולגרום לבעיות במיטה, וזה בדיוק המקום שפיזיותרפיה לרצפת אגן יכולה להועיל.

את מתכוונת שהלחץ יכול להשפיע על הזקפה?

כן אבל אז גם חשוב לטפל בפן הרגשי, בעזרת יועצת מינית כמו, אך גם בגוף עצמו, בעזרת פיזיותרפיה לרצפת אגן.

מה בעצם עושים בטיפול מסוג זה? כאשר מגיע אליך גבר עם בעיות של אין אונות לדוגמה, או גבר המתלונן שהוא חש שהזקפה שלו חלשה או שאין לו זקפת בוקר יותר

?

הטיפול כולל עבודה על טכניקות נשימה, טיפול בשרירים חיצוניים סביב האגן, וטיפול בשרירי רצפת האגן. ההתייחסות אליהם היא כמו אל כל שריר אחר בגוף שכואב או נתפס.

אשמח אם תסבירי לקוראים שלנו איך ניתן לעזור לגברים שחשים שיש להם שפיכה מהירה, איך זה עוזר?

טיפול בשרירי רצפת האגן מאפשר פידבק ישיר לשליטה בשרירים ויישום של שיטת התחל והפסק, כך למעשה הגבר לומד את התגובות של הגוף במצבי כיווץ והרפיה (של שרירי רצפת האגן). זה עוזר להם להאריך את משך זמן השפיכה.

אתם מוזמנים להגיע אלי לייעוץ מיני וזוגי

ולענבל גיא, פיזיותרפיסטית לרצפת האגן

inbalguy.pt@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page