top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

נישואים ללא סקס או מין, מה עושים?

בשנים האחרונות ניתן לראות כי נושא הנישואים (וזוגיות טווח ארוך) ללא מין הופך להיות מחופש יותר ויותר בין דפי האינטרנט. למעשה זה הנושא הכי מחופש בהקשר לבעיות בנישואים,יותר מאשר נישואים לא מאושרים או נישואים ללא אהבה. מה שגרם לי לתהות, אם הנושא כל כך מחופש, מה הסיבה העיקרית לכך, ומדוע אנשים נשארים בנישואים ללא מין. לאחר קריאה והעמקת הישע שלי בנושא, קיבלתי מספר תשובות לשאלות אלו ולתהיות שלי וגם מספר פתרונות בכדי לעזור לכולנו להימנע מלהגיע למצב זה.

במחקר שפורסם בירחון האמריקני למשפחה ונישואים דווח כי הסיבה העיקרית שמובילה למצב זה היא חוסר חשק לסקס מצד הפרטנר. חלק דיווחו כי הייתה ירידה בתשוקה באופן כללי, וחלק דיווחו שיש ירידה בתשוקה בהקשר אליהם. אבל אלו לא הסיבות היחידות שהודגשו, גם בעיות בזוגיות או בבעיות בריאותיות צוינו, וחוסר אמון ושינויים במראה החיצוני.

בעבודתי בקליניקה ייעצתי להרבה זוגות בהם בני הזוג מספרים לי שהם לא נמשכים לבעל או לאישה שלהם בעקבות שינוי במראה החיצוני, וגם בהקשר לבעיות המתקשרות לתפקוד במיטה. אני יודעת כי מצבים אלו מאוד רגישים בקרב זוגות ואף פוגעים ביחסי המין.

במחקר הובהר גם ההיבט הרגשי, כאשר הבעל או האישה החושקים במין נתקלים בחוסר חשק מצד בן או בת הזוג הם חווים תחושות מאוד שליליות של תסכול, דחייה, בטחון עצמי ירוד, ודיכאון.

כמובן שבלב נושא זה נשאלת השאלה, אז למה נשארים יחד? אותה שאלה שגם המחקר בדק וגילה לנו כי 47% דיווחו שהם לא מתגרשים כי חוץ מהחוסר בסקס הם כן חושבים שבן או בת הזוג שלהם מאוד טובים להם, וכי הם למדו להתמקד בדברים אחרים.

איך להימנע מנישואים ללא מין

אני רוצה לדבר על פתרונות שיעזרו להימנע ממצבים של אי חשק מיני או חוסר סקס בנישואים. חשוב לי לציין כי כאשר אנו חשים שהזוגיות שלנו עברה את התקופה של החצי שנה ללא קיום יחסי מין, או תקופה שלא אופיינית לכם וללא סיבה ברורה, זה הזמן לדבר על המצב.

אתחיל עם בעיות המתקשרות לתפקוד כי הרבה פעמים זו הסיבה שזה קורה. לדוגמה גברים עם בעיות של זקפה שהחלו או נשים הסובלות מכאבים בזמן קיום יחסי מין. שני המצבים יכולים להוביל להפסקת הסקס. לכן ההמלצה הראשונה שלי היא לגשת לרופא כגון אורולוג (לגברים) או גניקולוג (לנשים) ולוודא כי אין בעיה רפואית ואם כן, לטפל בה ולא לחכות. בעיות בתפקוד שלא מטופלות עלולות לפגוע בחשק המיני עד למקום כי אתם תמנעו מקיום יחסי מין, וזה יפגע לכם בזוגיות, וחבל כי יש פתרונות!

בעיה נוספת השפיעה לנו על החשק היא עייפות הנובעת מחוסר זמן ותעסוקה מרובה. זה קורה גם לנשים וגם לגברים. אני לא מתפלאת שבסוף יום עבודה אין לא חשק ולא רצון לקיים יחסי מין, עם זאת בואו לא נשאיר את המצב הזה כך לעד. הפתרון האידאלי הוא להחליט יחד כי הסקס והזמן איכות שלכם צריכים השקעה וליזום סופי שבוע, חופשות, וזמן איכות הכולל מקום אחר, מחוץ מהבית, שמעלה לכם את החשק. סקס לא חייב לבוא על בסיס יום יומי וגם לא שבועי אבל תשמרו על התוכנית לחופשות קבועות בכדי לשמור על האש, עוד כלי נהדר להימנע ממצבים כאלו הוא לקחת החלטה של כמה זמן זה לגיטימי מבחינתכם לעבור ללא סקס, וכאשר חוצים את הזמו שהקצבתם, יוזמים ודואגים למימוש המיניות שלכם.

לסיום אחת הבעיות הגדולות בנושא זה היא הפחד ליזום את שיחה על מין. החשש שנגלה באמת עד כמה לא נמשכים אלינו או כי יש בעיות תפקודיות או רומן, עלול למנוע מאתנו מלדבר על הנושא. בנוסף, התקווה כי אולי משהו ישתנה ואולי הספונטניות תחזור ודברים יחזרו לקדמותם גם קיימת. לרוב זה לא באמת חוזר באופן ספונטני ולכן חשוב כן לנהל שיחה וכן ליזום דברים ולקחת החלטות כמו שציינתי למעלה. החדשות הטובות הן שהמצב ניתן לשינוי רק זכרו כי תשוקה דורשת השקעה, כמו כל דבר במערכת יחסים זוגית, ושיחה זו תחילתה של השקעה!

אם לא הצלחתם לשנות את המצב או להניע לשינוי, אתם מוזמנים לכתוב לי ולקבוע פגישת ייעוץ.

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page