top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

האם אנחנו מקיימים פחות יחסי מין?

לאחרונה פורסמו תוצאות של מחקר מדעי בנושא תדירות יחסי המין בקרב האמריקאים. תוצאות המחקר הראו ירידה משמעותית בתדירות. מתברר כי בשנות ה 90 מבוגרים קיימו יותר יחסי מין מאשר בימינו!

אני עוקבת אחרי המידע בנושא זה כבר לא מעט זמן, יש חשש שהמגע בין אנשים ילך ויפחת , ויותר מזה, יש חשש שתשומת הלב שלנו עוברת לעולם הטכנולוגי ואולי זה מה שפוגע לנו ביחסים הזוגיים ובחיי המין. היום שוחחתי על נושא זה בתוכנית לבחור נכון עם מיכל צפיר בערוץ 10.

הסיבה המדויקת לירידה בתדירות אינה ברורה אבל בכתבה שפורסמה באתר של CNN

אנשי מקצוע רבים בתחומי הסקסולוגיה והפסיכולוגיה הביאו מספר הסברים שלדעתם הובילו למצב זה. בבלוג זה אציין כמה מהן: כמו שציינתי קודם, ההסבר הראשון קשור לטכנולוגיה, כלומר להתעסקות בפלאפונים שלנו או יותר נכון לצפייה בסרטונים או גלישה באתרים. הדגש כאן הוא על הזמן שאנו משקיעים בגלישה במקום להיות עם הבעל או האישה. ישנה גם סברה שזה פוגע לנו ביצירתיות, כלומר ברצון לגוון או לנסות לייצר משהו חדש המתקשר לעולם האינטימי שלנו עם בן או בת הזוג. נקודה מאוד חשובה בעייני, לכן אני ממליצה לכל אחד ואחת מאיתנו לבדוק כמה שעות ביום אנו מבלים מול המסך ולעשות בדק בית, האם זה פוגע לנו בזוגיות?!

עוד הודגש כי יכול להיות ששינוי זה חל בעקבות שינויים שחלו בגילאי ההורות. בימינו מביאים ילדים בגילאים המאוחרים יותר כלומר ההורות מתחילה בגיל מבוגר, והחיים העמוסים של גידול ילדים לא משאירים מקום או רצון לחוות סקס בתדירות גבוהה. ויותר מזה, בסוף היום אנשים מעדיפים לשבת ולראות סדרת טלוויזיה או סרט ולו רק בכדי להירגע מהלחץ היום יומי והעומס שכולל את העבודה שלנו וגידול הילדים. צפייה בסדרה שאוהבים מובילה לסיפוק מידי, סיפוק שלמעשה דורש אפס השקעה של אנרגיה. אך לעיתים מצב זה יכול למנוע מאתנו לנסות להשקיע זמן בבני הזוג שלנו וגם לפגוע לנו גם בחיי המין.

ישנה עוד סברה האומרת כי הורים היום הרבה יותר מעורבים בחיי הילדים ,אנחנו מסיעים אותם לבית הספר ולוקחים אותם לפעילויות לאחר הלימודים, והלוח זמנים שלנו עמוס בפעילויות שלהם. בעבר היה ניתן לראות כי לילדים יהיה יותר זמן חופשי ופחות פעילויות מאורגנות, ולהורים היה יותר זמן פנוי ואנרגיות לזוגיות- ואולי זו הסיבה שבשנים ההם קיימו יותר יחסי מין.

.

אם אתם מזדהים עם המצב הזה, אני ממליצה בחום לנסות למצוא את האיזון בין להיות עם הילד לבין זמן מנוחה לעצמכם! בכדי להגיע למצב שיש לכם כוח להשקיע אנרגיות וזמן בבעל או באישה שלכם. ומעבר לכך, כאשר יש מספיק זמן לנוח, ולא חשים במרדף אחרי הזמן, החשק המיני שלנו נוטה לחזור ולעלןת ואיתו גם הרצון למגע מיני.

לסיום, לא מעט מומחים מזכיריםאת מה שנקרא אפקט הטינדר. אנשים הנמצאים בעולם הדייטניג הווירטואלי כלומר רווקים ורווקות, גם מקיימים פחות יחסי מין. מדווחים כי הם נהנים להיפגש באפליקציות להיכרויות אך הם לא תמיד מניעים את זה לפגישות של פנים מול פנים. ויותר מכך, נשים מספרות כי הן נכנסות לאפליקציות ולא תמיד בכדי להכיר, אלא יותר ממקום של שעמום או ולחוות חיזור מיני. הן משתמשות בזה כתחליף לסקס בחיים האמתיים. בשביליהן זו גם דרך לחקור את המיניות במקום הנוח –בבית שלהן. הן מתכתבות ויוצרות גם שיחות מיניות ובדרך זו גם מגלות מה הן אוהבות ומה לא בהקשר לסקס, רק שהערב מסתיים לא עם דייט אלא בבית בעינוג עצמי.

אם אתם מרגישים שחל שינוי בתדירות של קיום יחסי המין בינכם וזה מפעיל לחץ וריבים על הזוגיות, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלי לייעוץ shellyvarod@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page