top of page

מאמרים מועדפים

מאמרים אחרונים

הספר שישנה לכם את חיי המין


סקס מחוץ לקווים

הספר סקס מחוץ לקווים שנכתב באנגלית על ידי ד״ר כריס דניו, נוגע בנושאים מאוד רגישים בהקשר לחיי המין שלנו. נושאים כמו העדפות מיניות, תפקוד מיני, חשק וגם נטייה מינית מוזכרים בו ללא הפסקה. במהלך הספר נשאלות שאלות חשובות ורבות כמו מה היא מיניות בריאה על פי החברה שלנו, במה היא ממוקדת, והאם היא מייצגת אותנו.

שאלות שבהחלט מביאות לא מעט לקוחות אלי לייעוץ, בקליניקה. על פי ספרו של ד״ר כריס דוניו מהרגע שאנו נולדים, החברה, המשפחה והמדיה עושים את כל מה שהם יכולים לתמוך במושג ״נורמלי״ כתבנית לחיים בריאים, וזה משליך גם על המיניות שלנו. למעשה אלו הגורמים המחליטים מהי מיניות בריאה רק כמו שכריס מסביר, גורמים אלו מתעלמים מהעובדה כי כל אדם מתפקד או יפעל בצורה מינית אחרת!

מהי מיניות נורמלית?

כאשר המיניות שלנו מייצגת משהו שונה מהנורמה החברתית, התגובות של האנשים מסביבנו או החברה, לרוב מייצגים אי קבלה. דחיית המיניות שלנו והסקס שמתאים לנו, יוצרת בעיות של קבלה עצמית וחשש לתת למיניות שלנו לבוא לידי ביטוי, מה שגם עלול להוביל לבעיות תפקודיות ובעיות בזוגיות.

ויותר מכך, כריס טוען כי בחברה שלנו קיים נרטיב המפרש בעיות מיניות באופן פתולוגי כאשר בעיות אלו נוצרות בעקבות ציפיות או בושה חברתית וסטיגמה. או כי יש לנו בעיה בזוגיות, וזה טבעי לגמרי. אין דבר כזה נורמלי כאשר זה מגיע למיניות, המילה נורמלי לא צריכה להיות המטרה. ברגע אנו נפנים את זה, הרבה יותר אנשים ירגישו טוב עם הצד המיני שלהם והדרך בה הם בוחרים לתת ביטוי למיניות.

קשיים בחיי המין

בואו נדבר רגע על קשיים בחיי המין כמו בעיות בזקפה אצל הגבר או חוסר חשק ליחסי מין אצל האישה, האם אלו בעיות תפקודית או מצב טבעי שיכול להתרחש אצל גברים או נשים?! בספרו מסביר ד״ר כריס כי בשלב מסוים בחיינו יתכן מאוד שיהיו לנו קשיים במיניות וזה יקרה בנקודת זמן כזאת או אחרת לכולנו, אבל זוהי מיניות תקינה ולא פתולוגית

רוב הבעיות שלנו במיטה אינן בעיות תפקודיות או פיזיולוגיות, כי אם בעיות הנוצרות מפחד של כישלון בזמן הביצוע, או כישלון מהמצופה מאתנו על ידי החברה, בן /בת הזוג ואפילו שלנו מעצמנו. מבחינת ד״ר דוניו אין דבר כזה תפקוד מיני לקוי או בעיות בתפקוד המיני, הוא מסביר כי אלו אבחנות המתיימרות לקחת את השוני ולהגדיר אותו כבעייתי או פתולוגי -בכדי ״לתקן״ אותנו.

הפרעות תפקודיות אלו מאובחנות מנקודת מבט אחת בלבד והיא הטרוסקסואלית, ויותר מזה המיקוד הוא רק על מין עם חדירה בין גבר לאישה. קיימת בחברה אובססיביות בהקשר לאברי המין שלנו, כאילו הם האיברים היחידים שמסבים לנו הנאה ממגע בזמן קיום יחסי המין.

התסריט החברתי בהקשר לסקס

מתחת לפני השטח, יושב הרעיון האומר כי הפין והפות הם האיברים העיקריים האחראים על סקס וזוהי המיניות המועדפת בחברה, כלומר מעל כל הצורות האחרות של סקס! מצב שיוצר הרבה לחץ על התפקוד והביצועים במיטה ומעלה את החרדה אצל גברים ואצל נשים כאשר משהו לא מתאים לתמונה החברתית.

מודל מיני המבוסס על חדירה של פין ופות יוצר בעיות, כשלים וחוסר תפקודיות מההתחלה! תהיות של גברים לגבי תדמית הגוף שלהם ובעיקר גודל האיבר, או משך זמן הזקפה ואפילו כמה זמן הם מצליחים להחזיק מעמד במהלך קיום יחסי המין, הם רק כמה דוגמאות למה שתסריט מיני זה גורם. אם לא היה מיקוד כה רב באיבר במין הגברי, יתכן כי הם לא היו סובלים משום הפרעה.

מהי מיניות בריאה ואיך מגלים מה נכון בשבילי

כאשר יש לנו בעיה בהקשר למיניות זו היא ההזדמנות בשבילנו להתמודד עם האכזבה של הפנטזיה המינית שלנו ,ולהתרכז לרגע במציאות. זה הזמן לגלות את העדפות והרצונות שלנו בהקשר לסקס. ממקום זה אנו יכולים לצמוח ולגדול, לצאת מהציפיות הקשורות לנורמה החברתית, ובמודע להתגבר על הבושה וההיררכיה המבוססת על מיתוסים של מה בריא ומה לא במיטה. להיות אוטנטיים במיניות – זה לזהות את המקום שבו אנו נמצאים באמת, להקשיב לצרכים שלנו, לחשק, ולזוגיות בה אנו נמצאים, ולתת לרצונות המיניים והעדפות שלנו במיטה מקום לביטוי!

על פי הספר, מהי מטרת המין שלנו?

של מי הווגינה או הדגדגן הזה ? של מי הפין ? שלך? של בן או בת הזוג שלכם? של עולם הרפואה או הפסיכולוגיה? או של הדת? כי כולם ביקשו להיות הבעלים שלהם! המטרה שלנו היא לשחרר את עצמנו מניסיון השליטה על המיניות שלנו ואברי המין ולהגיע למקום של הנאה מינית. הנאה, ולא ילודה, צריכה להיות המטרה העיקרית של קיום יחסי מין. מודל המבוסס על תענוגות – זהו המודל שצריך לחוות. המודל הקיים משאיר את המין כאקט ביולוגי בלבד, ובלעדי להטרוסקסואלים ומתמקד בדיכוי המיניות, ולא בהנאה- אז אל תהססו להחליף אותו.

לשאלות וייעוץ מוזמנים לכתוב לי ב shellyvarod@gmail.com

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרי

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page
bottom of page